Till alla tjejer, kämpa

Jag vill skriva av mig. Men har ingen aning om hur jag ska börja eller sluta. Det är så mycket tankar i huvudet, allt på samma gång. Tjejer, sluta bete er så jävla töntigt. Jag vet att man vill vara smal, se bra ut och allting. Sure, det vill jag också. Men gå inte runt och skryt om hur mycket ni ska banta, det är inte coolt. Ni förstör er själva. Träna och ät, men ät rätt. Där är lösningen. Lösningen är inte att inte äta något alls. Då blir man bara ful, fult smal. Och det är inte sånt killarna vill ha heller dom vill ha lite kurviga tjejer, lura inte er själva med alla tidningar och reklamer med smala tjejer som står och posar jätte snyggt och man bara står där och dregglar. 50% fake på dom. Redugerat (staving?) Var nöjda med det ni har och gör det bästa av situationen. Alla är unika och vackra på något sätt. Det finns inget snygg och inget fult. Lås inte in er själva i såna här tankar. Jag vet att det är sjukt svårt, jag vet precis hur det är. Men försök! Jag är så trött på alla som går runt och säger att dom är så tjocka hela tiden. Fine, jag har också gjort det. Men jag tycker jag är töntig när jag gör det. Och när mina vänner säger det om sig själva så gör det ont, ont i mitt hjärta. För ni är inte fula tjejer. Ingen är ful. Sluta upp med att tracka ner på era negativa sidor utan lyft upp dom posetiva istället. Tycker man att man han en ful näsa så har man säkert jätte fina ögon. Lyfta då fram dom! Visa att ni har självförtroende girls. Det är så jävla ballt, så starkt. Jag avgudar folk som vågar vara sig själva till 110%. Jag jobbar själv på det. Och var nöjda med eran kropp, erat ansikte eller vad det nu är ni har problem med. Alla tjejer har det jobbigt i tånoren, det vet alla. Men gör det inte jobbigare än vad det är. Klistra på ett leende och lev livet. Och hörrni, kolla er själva i speglen, res på er och upp med huvudet. Gör er stora och säg "fyfan vad snygg jag är" Jag lovar, det hjälper. Det känns så bra, gör det några gånger och tycker du att du har snygga ögon, säg det högt till dig själv i spegeln. Hjärnan måste få höra det för att tänka om. Alla tjejers hjärnor är inställda på att se det negativa, ens fel. Men om du då ställer dig och säger såhär, även fast du inte tycker det. Så lovar jag att det kommer kännas lite bättre för varje gång. Och hörrni, kanske det mest viktigaste av allt. Tro INTE på allt killarna säger. "men gud vad tjock du är" "vafan har du gjort med ansiktet" "ditt hår ser ut som ett helvete" eller vad det nu kan vara. Dom är omogna, vill verka tuffa. Men dom bryter ner oss, bit för bit. Tills det bara är en stakars tjej som står där, med aneroxia, översminkad och jäääätte plattat hår. Ta inte åt er av dom, var starka. Jag tror på er. Det här blev väldigt långt och ni tycker säkert att jag har helt fel och grejer. Men det är såhär jag känner. Och jag var tvungen att skriva det.

Alla är fina precis som dom är. I längden slår insidan allt, så setill att skaffa en fin insida. Istället för att skippa den där frukosten och ta en extra timma framför spegeln. Jag vill tro mina ord, och jag kämpar, precis som alla andra. En tjej är en tjej. Ångest hör till vardagen. Men när den kommer, så skit fulständigt i den. Vi är unika, alla på vårat eget sät, intala er det, för det är ord som är sanning rakt igenom. Inte bullshit, som vi annars hör varje dag.


Kommentarer
Postat av: N I K E

Grymt Astrid :)♥

2011-04-02 @ 09:09:27
URL: http://nikeez.blogg.se/
Postat av: narmin

jättefint inlägg! jag fick faktiskt lite bättre självförtroende, tack du är bäst!! :D

2011-04-02 @ 11:25:56
Postat av: julia

sjukt fin blogg !

2011-04-02 @ 15:56:06
URL: http://julialandin.blogg.se/
Postat av: Sara Friberg Qanbour

så rätt,håller med dig till 100!! :) <3

2011-04-02 @ 18:40:23
Postat av: frida

Hej!

Tänkte tipsa om en superbra gratissajt: http://www.supergratis.se/?r=75450



Genom denna sida samlar man poäng genom att utföra gratiskampanjer, tävlingar osv. För att sedan byta in sina poäng mot valfri pryl (telefon, kamera, presentkort osv)

Jag själv har samlat ihop till en kamera och 1000kr på HM.



Gratis är gott, eller hur?

Prova du också :) Helt gratis!

2011-04-02 @ 19:39:00
URL: http://www.supergratis.se/?r=7545
Postat av: Ida

Jättefin header :)

2011-04-02 @ 21:37:31
URL: http://ipeterson.blogg.se/
Postat av: lova berggren

så himla fint astrid! du har allt astrid tro på dej själv! <33

2011-04-03 @ 18:06:18
URL: http://thispageaintfound.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0